Filtrovať

Cenové rozpätie

Značka

Únava a vyčerpanie – fenómen dnešnej doby

Únava nie je klasifikovaná ako choroba, ide o komplexný stav organizmu, pri ktorom nevládzeme urobiť ani základné činnosti, najradšej by sme celé dni strávili v posteli. Organizmus je vyčerpaný a náchylnejší k rôznym infekčným ochoreniam.

Príznaky únavy :

  • pocit fyzickej a psychickej vyčerpanosti,
  • ospalosť, znížená pozornosť,
  • zlá nálada,
  • podráždenosť,
  • bolesť hlavy,
  • bolesť svalov a kĺbov.

Príčinou tohto stavu je nedostatok pohybu na čerstvom vzduchu predovšetkým v jesenných a zimných mesiacoch, málo slnečných lúčov, ktoré sú zdrojom vitamínu D, nepomer medzi dĺžkou dňa a noci v týchto mesiacoch. 

Pri akútnych stavoch únavy je vhodné siahnuť po prípravkoch s obsahom kofeínu. Neodstraňujú dlhodobú vyčerpanosť, nie sú preto vhodné na zvládnutie chronickej únavy. Nápoje s obsahom kofeínu sú klasikou na rýchle zvládnutie únavy a krátkodobé zvýšenie výkonosti či už vo forme kávy, čierneho alebo zeleného čaju.

Chronická únava je dlhodobá únava organizmu, ktorá trvá najmenej pol roka. Príčinou chronickej únavy je dlhodobé preťaženie organizmu, dlhodobý stres s absenciou relaxácie. Stretávame sa u ľudí, ktorí chcú byť v očiach svojich nadriadených a blízkych nenahraditeľní a najlepší, nedokážujú povedať NIE a zoberú "na svoje plecia" viac ako zvládnu. Nedokážu a nemôžu ani vypnúť, nedoprajú svojmu telu potrebný odpočinok.  Telo je unavené jednak na psychickej, ale aj  fyzickej rovine. Následne sa pridružia choroby, ktoré organizmus oslabia, až to môže vyustiť do stavu úplneho vyhorenia, kedy telo vypína.  

Ako zvládnuť problémy s chronickou únavou?

  • Zredukujte stres v práci a doma, nesledujte negatívne TV správy a filmy.
  • Doprajte si pravidelný pohyb na čerstvom vzduchu, prechádzky do lesa.
  • Naučte sa povedať NIE v prospech vášho duševného zdravia.
  • Pravidelne cvičte – vhodné sú cvičenia ako jóga, chi-kung, tai-čchi, plávanie, bicyklovanie.
  • Meditujte, relaxujte, doprajte si masáže a kvalitný spánok.
  • Uprednostnite zdravý životný štýlzmeňte stravovacie návyky, dbajte na dostatočný pitný režim.
  • Aromatizujte priestory esenciálnymi olejmi, ktoré povzbudujú – citrón, mäta, rozmarín.
  • Zmiernite únavu a vyčerpanie bylinnými nápojmi a produktami – echinacea, ženšeň, maca
  • Doplňte vitamíny a minerály, ktoré pomáhajú odstrániť únavu a vyčerpanie – B komplex, B12, horčík zinok, železo, koenzým Q10.
  • Prečítajte si ďalšie tipy, ako zvládnuť únavu

Oslabená imunita - čo je jej príčinou?

Prirodzená obranyschopnosť organizmu môže byť znížená viacerými faktormi : stres, nesprávna výživa, nedostatok pohybu, škodlivé vplyvy vplyv životného prostredia, vplyv alkoholu a nikotínu,  ale aj pôvodcovia chorôb – vírusy a baktérie.

Ak je organizmus a imunitný systém oslabený, zvyšuje sa riziko nákazy. Ako prevenciu pred prechladnutím treba posilniť obranyschopnosť tela vlastnými silami a prírodnými produktami. Príroda má v ponuke veľké množstvo liečivých rastlín, ktoré dokážu podporiť imunitu.  Správnu funkciu imunitného systému a  dýchacích ciest podporuje echinacea purpurová, ktorú v minulosti  používali už  severoamerickí Indiáni. Aktivuje biele krvinky, ktoré likvidujú infekcie a vytvárajú tiež protilátky proti vírusom a baktériám. Echinaceu zoženiete v podobe kvapiek, kapsúl i mastičiek. Ďalšími darmi prírody na podporu imunity sú  zázvor - univerzálny liek na všetky choroby pochádzajúci zo starovekej Číny a prípravky s obsahom liečivých húb – hliva ustricová, reishi, ktoré sú bohaté na betaglukány. Betaglukány sú schopné aktivovať nešpecifickú imunitu a normalizujú tak imunitnú odpoveď a obranyschopnosť. 

Podporte imunitu pomocou vitamínov na posilnenie  imunity a bakteriálnych lyzátov

K látkam pozitívne aktivujúcich vitalitu a zároveň imunitný systém patria vitamíny a minerály. Medzi vitamíny, ktoré prispievajú k normálnej funkcii imunitného systému  alebo k zníženiu vyčerpania a únavy, patria vo vode rozpustné vitamíny skupiny B. Vyšší prísun vitamínov skupiny B sa odporúča ľuďom so zvýšenou psychickou a fyzickou záťažou systému a ako doplnok liečby najrôznejších chorôb. Okrem nich dbajte na dostatočný prísun vitamínu C, vitamínu D, selénu a zinku. Veľké množstvo vitamínu C majú prípravky so šípkami a s rakytníkom.

Okrem vitamínov a probiotík majú pozitívny vplyv na imunitný systém kolostrum a bakterálne lyzáty. Prípravky na posilnenie imunity s obsahom bakteriálnych lyzátov podporujú naše telo vo vytváraní protilátok. 

späť nahor

Opýtajte sa lekárnika

Po-Pia: 09:00-17:00


Naše lekárne

Prihlásiť



Košík

Nákupný košík je prázdny.