Ako na jesennú depresívnu náladu

AKO NA JESENNÚ DEPRESÍVNU NÁLADU

Ľubica Sobčáková

Ľubica Sobčáková

Únava, skleslosť, podráždenosť, depresívne nálady - bohužiaľ i to so sebou niekedy prináša  jeseň. Slnko zapadá skôr. Teploty klesajú a ranné vstávania sú náročnejšie. Ako sa s jesennou depresívnou náladou vyrovnať?

  • Spánok a nálada

3 minúty čítania


Rozdiel medzi jesennou depresiou a jesennou depresivnou náladou Rozdiel medzi jesennou  depresiou a jesennou depresívnou náladou


Jesenná depresívna nálada se často zamieňa  s častejšie  používaným pojmom jesenná depresia. Depresia je vážna diagnóza,  pri ktorej je potrebná liečba psychiatrom. Na rozdiel od depresívnej nálady, ktorá sa prejaví občas u každého človeka a súvisí napríklad s nepriaznivým  počasím. 

Pri jesennej depresívnej nálade se jedná o negatívne pocity a zmeny nálad v  jesennom období. Slnko pôsobí blahodárne na povzbudenie a celkovú regeneráciu organizmu. Na jeseň dostávate menej energie zo slnečného žiarenia a to sa prejavuje na vašej každodennej nálade. 

Rozlišujte stav  jesennej depresívnej nálady a depresie ako takej. V prípade depresie je potrebné navštíviť psychológa či psychiatra. Jesenné depresívne nálady sú skôr krátkodobejšieho charakteru, jedná sa o jesenné splíny súvisiace so sychravým počasím a nedostatkom slnka. Pokiaľ zlá nálada pretrváva a je doprevádzaná ďalšími príznakmi ako je únava, nechutenstvo, bolesti hlavy, žalúdka, navštívte radšej lekára.

 Príznaky jesennej depresívnej nálady  Príznaky jesennej depresívnej nálady


Jesennú depresívnu náladu často doprevádzajú príznaky, medzi ktoré patria:

  • bolesť hlavy, chrbta a žalúdka,
  • problémy so spánkom,
  • únava,
  • smútok, pocity úzkosti, skleslosti,
  • podráždenosť,
  • nechutenstvo,
  • nezáujem o okolie.

8 tipov, ako sa zbaviť jesennej depresívnej nálady 8 tipov, ako sa zbaviť jesennej depresívnej nálady

 

  • Spite minimálne 7 hodín denne. Pokiaľ máte problémy so zaspávaním, vyskúšajte čaje pre pokojný spánok s obsahom medovky, valeriány či levandule.
  • Pravidelne konzumujte ovocie a zeleninu a  vitamíny C a D. 
  • Doprajte si odpočinok. Víkendy venujte svojim koníčkom a relaxácii. 
  • Využite slnečné dni a buďte v prírode.
  • Radujte sa z maličkostí.
  • Pohybujte se, cvičte, choďte na prechádzky. 
  • Doprajte si relaxačný kúpeľ.
  • Pustite si svoju obľúbenú hudbu.

Ako na jesennú depresívnu náladu a stres Ako na jesennú depresívnu náladu a stres


Psychický stres, problémy se spánkom a napätie vám nedoprajú chvíľu kľudu? S voľnopredajnými liekmi na depresiu a stres podporíte svoj pokojný spánok, na  zmiernenie príznakov psychického stresu vyskúšajte ľubovník. Na relaxáciu a uvoľnenie stresu se hodí mučenka, šafrán, valeriána a ľubovník. Zakúpte si prípravky s obsahom týchto byliniek vo forme liečivých čajov a doplnkov výživy.

Teraz už viete  ako zatočiť s jesennou depresívnou náladou. Predovšetkým si doprajte dostatok odpočinku a pokoja. Vaše zdravie  je najdôležitejšie, tak mu venujte dostatočnú starostlivosť a nezanedbávajte sa. Pokiaľ máte problémy so spánkom, prečítajte si   článok o tom, čo robiť, keď nemôžete spať.


 

Súvisiace produkty

Súvisiace produkty


Súvisiace dotazy z poradne

Súvisiace dotazy z poradne

    • Otázka pre lekárnika
    • Stres a spánok
    13. 05. 2020

    Sú dostupné silné antidepresíva aj bez predpisu?

    Dobry den ktore silne antidepresiva su bez predpisu dakujem

    Dobrý deň,

     

    ďakujem za otázku.

     

    Správny výber vhodného antidepresíva pre konkretného človeka patrí do rúk odborného lekára - psychiatra. V dnešnej hektickej dobe je bohužiaľ veľmi veľa ľudí bez rozdielu veku na antidepresívach. Ak Vás trápi  dlhšie depresia, dporučujem Vám odkonzultovať Váš zdravotný stav s odborným lekárom.    

    Všetky silné antidepresíva  , obsahujúce chemické látky sú viazané na recept. 

    Z dostupných voľnopredajných antidepresív sú tie, kt. sú na prírodnej báze. Doporučujem Vám vyskúšať De-press cps 1x60 ks tbl 60 . Ide o nenávykový prípravok, ktorý bol vyvinutý na dosiahnutie dobrej nálady, duševnej a fyzickej pohody, zníženie únavy a vyčerpania  a vyrovnania sa so stresom.Užíva sa  1–2 kapsuly (tobolky) denne, je vhodný na dlhodobé užívanie.

     

     Veľmi vhodným doplnkom  je určite práca s potlačenými emóciami , nakoľko depresia vzniká práve v dôsledku toho, že  v sebe potláčame emócie.( anglicky  depression - zníženie, stlačenie)  Ak budete mať chuť a čas, doporučujem  Vám vyskúšať aj túto formu  terapie, je to veľmi zaujímavé  a uzdravujúce. V súčasnosti je   veľmi veľa možnosti - terapia Cesta, etikoterapia atď. Stačí si len vybrať to čo Vás osloví. Držím palce. 

     

    S pozdravom  a želaním krásneho dňa

    PharmDr. Lenka Balážová

    odborný zástupca BENU SK 77

     

     

    šipka PharmDr. Lenka Balážová

    Na otázku odpovedala PharmDr. Lenka Balážová , Bratislava, Pribylinská zobraziť odpoveď skryť odpoveď

Všetky dotazy


Súvisiace články

Súvisiace články

Všetky články


Hodnotenie

Hodnotenie

Buďte prvý, kto pridá hodnotenie k tomuto článku.