Filtrovať

Cenové rozpätie

Značka

Vymazať všetky filtre

Výživové hodnoty chia semienok

Chia semienka (čítame čia), aj keď sú na pohľad naozaj drobné, obsahujú veľké a pestré množstvo výživných látok vrátane vitamínov, minerálov, omega 3 mastných kyselín a ďalších dôležitých látok, ktoré s prehľadom dajú do vrecka pre nás konvenčné a známe potraviny. Nie nadarmo ich teda pre zloženie aj účinky nazývame superpotraviny. Obsahujú vápnik, horčík, fosfor, draslík, železo, zinok, bór, ale aj dôležité vitamíny A, K, B, C, D a E. Pritom v 100 gramoch semienok nájdeme aj 20 g proteínov, až 45 gramov sacharidov a 30 g tukov.

Dávkovanie chia semienok

Chia semienka sa dajú kombinovať do rôznych receptov, vrátane vynikajúcej raňajkovej kaše, pudingu, ale aj slaných jedál. Vďaka svojej neutrálnej chuti vás budú možno zvádzať k použitiu neobmedzeného množstva, ale pri ich dávkovaní určite spozornite. Denná dávka by totiž nemala presiahnuť u zdravého človeka 25 g denne. U športovcov pripadá do úvahy dávka aj 30 g. Najlepšou metódou, ako to pri dávkovaní so semienkami neprehnať, je stanoviť si jednu polievkovú lyžicu chia semienok na deň. Vždy ich ale kombinujte s dostatočným množstvom vody.

Opýtajte sa lekárnika

Po-Pia: 09:00-17:00


Sme online
Zavrieť

Webové stránky používajú k poskytovaniu služieb, personalizácií reklám a analýze návštevnosti súbory cookie.
Viac informácií

Naše lekárne

Prihlásiť



Košík

Nákupný košík je prázdny.