Ako na prekyslenie organizmu

AKO NA PREKYSLENIE ORGANIZMU

Ľubica Sobčáková

Ľubica Sobčáková

Zdravie máme len jedno. Starajte sa o svoje telo a dodávajte mu látky, ktoré potrebuje. Prekyslenie organizmu môžete sami ovplyvniť vašou životosprávou. Začnite u svojho jedálnička a obmedzte zlé návyky. Čo je to prekyslenie organizmu a ako zostať fit?

  • Životný štýl

3 minúty čítania


Čo je prekyslenie organizmu Čo je prekyslenie organizmu

Prekyslenie organizmu čiže acidóza sa vyznačuje nadmierou kyselín v ľudskom tele. Často súvisí so životným štýlom, ktorý vediete. Pre celkové zdravie ľudského organizmu je dôležitá acidobázická rovnováha. Udržuje stabilitu vnútorného prostredia - vyvážený pomer medzi tvorbou a vylučovaním kyselín a zásad.

Príčiny Príčiny

Vznik acidózy súvisí so starnutím organizmu a jeho schopnosťou sa vysporiadať s návykmi dnešnej hektickej doby. Najčastejšími príčinami prekyslenia žalúdka sú:

  • stres
  • nevhodné zloženie stravy,
  • nadmerné užívanie alkoholu,
  • fajčenie,
  • nesprávne dýchanie.

Príznaky Príznaky

Medzi časté príznaky prekyslenia žalúdka patria:

Ide skôr o  nešpecifické príznaky, ktoré môžu znamenať aj iné zdravotné problémy. Prekyslenie organizmu vedie k vzniku ďalších ochorení alebo ich zhoršuje. Medzi také choroby patrí napríklad obezita, porucha imunity, alergie a ekzémy, neplodnosť či gynekologické problémy.

Ako na prekyslenie organizmu Ako na prekyslenie organizmu

Základom pre zlepšenie stavu prekysleného organizmu je znovunastolenie acidobázickej rovnováhy. Upravte si stravovacie zvyklosti a pite dostatočné množstvo vhodných tekutín. Dodržiavajte zásady stravovania pri odkyslení organizmu, ktoré sú  uvedené v jedálničku nižšie. K tomu, aby ste odbúrali kyslé látky v tele, potrebujete doplniť látky zásadité - vrátane minerálov, vitamínov a stopových prvkov. Pri prekyslení organizmu telo horšie odoláva vonkajším vplyvom, preto posilňujte imunitu.

Jedálniček pri odkyslení organizmu

Dodržujte určité zásady stravovania:

  • Zaraďte do jedálnička zásadotvorné a neutrálne potravíny.
  • Jedzte pravidelne ovocie, zeleninu, strukoviny a celozrnné pečivo.
  • Ovocie je ideálne sezónne - z klimatického pásma, kde žijete.
  • Pri výbere celozrnného pečiva si dávajte pozor, aby to nebolo len zafarbené biele pečivo.
  • Znížte konzumáciu bieleho pečiva a ďalších produktov z bielej múky.
  • Zaraďte do jedálnička zásadité potraviny ako sú zemiaky, pohánka, sója.
  • Obmedzte na minimum konzumáciu alkoholu, kofeínu, jednoduchých cukrov a perlivých nápojov..
  • Pite neperlivú vodu, zelené čaje, bylinné čaje a zeleninové šťavy.
  • Nejedzte v zhone.

Vaša strava by mala byť predovšetkým pestrá. Prekyslenie organizmu nesúvisí iba so stravovacími návykmi, ale aj s komplexnou životosprávou, ktorú vediete. Obmedzte stres , fajčenie a zaraďte do svojho života viac pohybu. Nezabúdajte na zdravý spánok. Priaznivých účinkov pre váš organizmus a doplnenie vitamínov a minerálov dosiahnete napríklad so zeleným jačmeňom alebo chlorellou.

Babské rady na odkyslenie organizmu Babské rady na odkyslenie organizmu

Okrem dostatku pohybu v prírode a vyvarovania sa stresu odporúčame  popíjať bylinkové čaje a odvary.
Medzi babským radami na odkyslenie žalúdka nájdete nielen používanie byliniek, ale aj očistné kúpele - soľné alebo rašelinové.

Teraz už viete, čo si počať v prípade prekysleného organizmu. Potom by vás mohlo zaujímať, ako na detoxikáciu organizmu.

 

Detoxikácia organizmu Prekyslený žalúdok

Súvisiace produkty

Súvisiace produkty


Súvisiace články

Súvisiace články

Všetky články


Hodnotenie

Hodnotenie

Buďte prvý, kto pridá hodnotenie k tomuto článku.